busymind

busymind
بایگانی

361

يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۶ ق.ظ

الویته یادگیری؟

نحوه حرف زدن با بقیه

اصلا بلد نیستم مکالمه رو ادامه بدم یا تموم کنم

مثل بز ساکت میمونم و فکر میکنم به طرف مقابل حس بدی میده

پیشنهادی ندارین؟

 

۹۹/۰۳/۲۵
BusyMind

نظرات  (۳)

۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۱:۴۵ ضیاء شیخ الاسلامی

تو شروع گفتگو خیلی خوبم و حتی ادامه دادن.
اما خیلی وقتا میشه که موضوع پیدا نمی کنم واسه صحبت کردن .

پاسخ:
دقیقا
حالا بصورت کلی مشکلی ندارم با این مساله
ولی دیروز داشتم با یکی صحبت میکردم و خیلی برام مهم بود 
بعد محیط زندگیشو بهم نشون داد و داشت از آب و هوا میگفت و من کاملا ساکت بودم و هی با خودم میگفتم چی الان باید بگم
دیگه خودش دید خیلی فضا سنگینه برگشت سر بحث اصلی

برای صحبت کردن باید حواست به نقاط مشترک خودت و طرف مقابل باشه :) نقطه مشترک هم نداشتید خداروشکر انقدر توی این مملکت موضوعات اجتماعی مشترک پیدا میشه برای صحبت.

وقتی من باکسی باشم که ساکت هست و تلاشی نمیکنه برای همصحبتی، حس میکنم طرف مقابل همه چی به کتفش گرفته :|

بنابراین حتی وقتی ساکتی و نمیدونی چی بگی، از طرف مقابل بخواه که موضوع بده و صحبت کنید...اشاره کن که این سکوت هم خوشایند تو نیست.

پاسخ:
مشکل دقیقا همینه
یه جورایی داشت بهم مشاوره میداد
بعد محیط زندگیشو نشونم داد و در مورد آب و هواش گفت و من چند دقیقه هیچ حرفی برا گفتن نداشتم
خودمم دقیقا حسی رو دارم که گفتی
البته این یه نمونش بود
بار ها اتفاق افتاده که برام مهم نبوده ولی بعضی جاها مهمه و باید حلش کنم:)
۲۵ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۷ صدرا ارجمند

شاید کتاب "آئین دوست یابی - چگونگی نفوذ در دیگران" از دیل کارنگی بتونه کمکت کنه :)

پاسخ:
در مورد کتابش خوندم
فوق العاده جالب بود
حتما میخونمش
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی